Všeobecné obchodní podmínky pro smlouvy o dílo, prodej, montáže a servisy
1. Rozsah a platnost
1.1. Práva a povinnosti upravené v těchto všeobecných obchodních podmínkách se aplikují na právní vztah mezi obchodní společností TRIDO, s.r.o. a jeho zákazníkem, při uzavření smlouvy o dílo, provádění montáže a/nebo servisu, a rovněž při uzavření kupní smlouvy. V níže uvedeném textu se pro účely kupní smlouvy výrazem „zhotovitel“ rozumí „prodávající“ a výrazem „objednatel“ se rozumí „kupující“, dále se výrazem „smlouva o dílo“ rozumí „kupní smlouva“ a „dílem“ pojem „zboží“. Pro případ prodeje v kterékoli provozovně jsou zbožím veškeré výrobky a plnění nabízené obchodní společností TRIDO, s.r.o.
1.2. Nebude-li v jednotlivých bodech předmětné smlouvy o dílo stanoveno jinak, platí pro sjednaný obchodní případ mezi objednatelem a zhotovitelem níže uvedené všeobecné obchodní podmínky. Odsouhlasením těchto všeobecných obchodních podmínek v konkrétní smlouvě se stávají nedílnou součástí smlouvy o dílo.
1.3. Odchylná ujednání v konkrétní smlouvě mají přednost před ustanovením těchto všeobecných obchodních podmínek, jež nelze jiným způsobem měnit.
1.4. Kontaktní údaje zhotovitele: TRIDO, s.r.o., se sídlem Na Brankách 3, 678 01 Blansko, e-mail: info@trido.cz, tel:+420 516 527 247, doručovací adresa je shodná s adresou sídla zhotovitele.
2. Vznik smlouvy o dílo
2.1. Smlouva vzniká přijetím a akceptováním objednávky objednatele zhotovitelem, případně uzavřením písemné smlouvy mezi objednatelem a zhotovitelem. Smlouva v písemné formě je doručená druhé straně osobně, poštou, faxem nebo e-mailem. Neodkladné servisní zásahy lze objednat i telefonicky, avšak tyto telefonicky vyžádané servisní zásahy musí objednatel hradit vždy hotově na místě provedeného servisu.
2.2. Na základě takto uzavřených smluv je zhotovitel povinen dodat objednateli dílo ve sjednaném rozsahu, termínu a za sjednanou cenu a objednatel je povinen dílo převzít a uhradit smluvní cenu.
2.3. Termíny plnění smlouvy jsou závazné při splnění platebních podmínek, včasného doplnění potřebných technických parametrů a zajištění stavební připravenosti objednatelem.
2.4. Smlouva je uzavírána v českém jazyce.
3. Předmět díla
3.1. Předmět díla je specifikován v konkrétní smlouvě, závazné objednávce, případně cenové nabídce zhotovitele, která tvoří nedílnou součást konkrétní smlouvy. Prvky a provedení, které nejsou ve smlouvě výslovně specifikovány a jsou nezbytné k realizaci díla, provede zhotovitel samostatně a není ohledně způsobu provedení vázán pozdějšími pokyny objednatele, zhotovitel je v tomto případě vázán pouze výrobními a technologickými postupy a konstrukčním řešením, obvyklým u zhotovitele v době provedení díla.
3.2. Je-li dílo prováděno na základě projektové dokumentace dodané objednatelem, nebo pouze na základě údajů uvedených objednatelem, nenese zhotovitel žádnou odpovědnost za případnou odchylku výrobku od skutečností zjištěných na místě provedení díla. Případné vícenáklady takto vzniklé, nutné k řádnému provedení díla dle smlouvy, nese v plné výši objednatel.
3.3. Případné změny specifikace budou řešeny pouze formou písemného dodatku. Pokud v důsledku změny díla dojde ke změně původně sjednané ceny díla, zavazují se strany dodatkem upravit i nové určení ceny a termínu dokončení díla.
3.4. Objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit smluvní cenu.
3.5. Objednatel se stává vlastníkem díla dnem uhrazení veškerých finančních závazků vůči zhotoviteli vyplývajících z předmětné smlouvy, nezbavuje se však odpovědnosti za škody vzniklé zhotoviteli na předmětu díla, počínaje zahájením montážních prací. Objednatel není oprávněn převést vlastnictví k dílu podle této smlouvy na jiného, dokud je nenabyl. Objednatel má povinnost informovat o výhradě vlastnictví každého dalšího svého obchodního partnera, jemuž bude předmět smlouvy předán.
4. Dodací podmínky pro montáž
4.1. Je-li součástí smlouvy závazek zhotovitele provést rovněž montáž zhotoveného díla, je objednatel povinen zajistit stavební připravenost v místě, ve kterém má být montáž provedena, dle požadavků zhotovitele a podmínky pro montáž, především zajistí přívod elektrické energie, přístupovou cestu a uvolnění prostoru potřebného pro provedení díla v místě montážních nebo servisních prací a v nezbytném rozsahu také zamezení pohybu jiných osob. Při marném výjezdu k montáži zaviněném objednatelem, se tento zavazuje uhradit zhotoviteli vynaložené náklady. Objednatel se zavazuje potvrdit skutečnost marného výjezdu montážní skupině nebo jinému zástupci zhotovitele, a to formou zápisu do montážního deníku nebo do předávacího protokolu. Pokud z důvodů na straně objednatele či jiných osob provádějících práce na stavbě montáž neproběhne najednou bez překážek a přerušení, je zhotovitel oprávněn vyúčtovat vícenáklady vzniklé přerušením montáže a je oprávněn posunout termín dokončení díla dle vytíženosti svých kapacit. Vícenáklady budou účtovány sazbou dopravy 14,- Kč/km tam i zpět, ztrátou času na cestě 300,- Kč/hod/osoba a servisní práce 600,- Kč/osoba/hod. V případě jednočlenné osádky budou servisní práce v ceně 780,- Kč/hod. Ceny jsou bez DPH. Ve výše uvedených případech nenastává prodlení zhotovitele s provedením díla.
5. Provedení díla, dodací lhůty
5.1. Doba dodání díla sjednaná ve smlouvě se prodlužuje minimálně o dobu prodlení objednatele s úhradou zálohy na cenu díla, o dobu prodlení objednatele se zajištěním stavební připravenosti díla dle článku 4. a o dobu, po kterou nebylo možno dílo provádět z důvodu spočívajících na straně objednatele (neposkytnutí součinnosti, dodatečně zjištěné závady ve stavební připravenosti místa montáže). Doba provedení díla se prodlužuje dále v případě změny předmětu díla dle článku 3.3., a to přiměřeně rozsahu dohodnutých změn díla.
5.2. V případě prodlení zhotovitele s termínem plnění bez zavinění objednatele, je zhotovitel povinen za každý den prodlení snížit cenu o 0,1 % z předmětné smluvní ceny.
5.3. Objednatel je povinen ve sjednané lhůtě, nejméně však 3 pracovní dny před nástupem na montáž písemně potvrdit zajištění stavební připravenosti pro montáž v souladu s článkem 4. Neobdrží-li zhotovitel toto potvrzení objednatele, není povinen dodržet termín plnění sjednaný smlouvou o dílo. Pozdější změna termínu je možná pouze na základě vzájemné dohody stran.
5.4. Pokud dojde v průběhu provádění díla k prodlení zhotovitele z důvodu vzniku okolnosti zprošťující odpovědnosti dle § 2913 občanského zákoníku (zejména válka, epidemie, opatření vlády při epidemii, přírodní katastrofy, výpadky dodávek energií, stávky), prodlužuje se sjednaná doba provedení díla přiměřeně době a okolnostem prodlení. O okolnost zprošťující odpovědnosti jde, pokud nastane mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka, která nastala nezávisle na vůli zhotovitele a brání mu ve splnění povinnosti.
6. Předání a převzetí díla, užívání díla a přechod nebezpečí škody na díle
6.1. Objednatel je povinen zajistit převzetí díla oprávněnou osobou v dohodnutý den předání díla v místě provedení díla. V pochybnostech se má za to, že osoba přebírající dílo a podepsaná na dodacím listě byla za objednatele oprávněna dílo převzít. Nedostaví-li se objednatel, případně osoba oprávněna zastupovat objednatele, v dohodnutém termínu k převzetí díla, nastávají účinky předání a převzetí díla bez výhrad.
6.2. Objednatel je povinen převzít dílo i s drobnými vadami a nedodělky, které nebrání řádnému užívání díla. Zhotovitel se zavazuje případné drobné vady a nedodělky díla odstranit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dní od převzetí díla objednatelem, je-li to technologicky možné.
6.3. Objednatel je povinen užívat dílo v souladu s návodem k obsluze a údržbě díla, případně dalšími doporučeními zhotovitele. Objednatel zejména zajistí pravidelnou údržbu díla provedením servisní prohlídky v intervalech stanovených zhotovitelem v návodu k obsluze a údržbě díla. Návod k obsluze a údržbě díla předá zhotovitel objednateli současně s předáním díla.
7. Platební podmínky a cena
7.1. Objednatel je povinen zaplatit cenu díla určenou ve smlouvě a jejích dodatcích. Objeví-li se při provádění díla potřeba prací do rozpočtu nezahrnutých, které nebyly předvídatelné v době uzavření smlouvy, (případně požadované dodatečně objednatelem), může zhotovitel požadovat přiměřené zvýšení ceny. V případě, kdy potřeba víceprací vyjde najevo až v průběhu montáže výrobku, lze navýšení ceny díla odsouhlasit i písemným záznamem do předávacího protokolu/ dodacího listu podepsaným oběma stranami.
7.2. Při podpisu smlouvy o dílo stanoví zhotovitel výši zálohy a tuto částku uvede do smlouvy. Záloha je splatná buďto hotově při podpisu smlouvy, nebo převodem na účet zhotovitele v termínu uvedeném ve smlouvě, jinak do 10 dnů od podpisu smlouvy.
7.3. Doplatek ceny díla (rozdíl sjednané ceny díla a uhrazené zálohy) je objednatel povinen uhradit v hotovosti při předání díla k rukám montážního technika zhotovitele. Zhotovitel vystaví na přijatou platbu příjmový pokladní doklad a předá objednateli Záruční list a veškeré doklady nutné k řádnému užívání díla. Zhotovitel vystaví fakturu na požadavek objednatele, tato bude zaslána na adresu objednatele.
7.4. Je-li ve smlouvě dohodnut doplatek ceny díla na základě vystavené faktury s náležitostmi daňového dokladu, provede ji objednatel ve lhůtě splatnosti uvedené na faktuře.
7.5. V případě prodlení objednatele s úhradou jakéhokoli finančního závazku vůči zhotoviteli je objednatel povinen uhradit smluvní pokutu ve výši 0,1 % z dlužné částky denně.
7.6. Drobné vady a nedodělky díla, které nebrání řádnému převzetí a užívání díla (viz. článek 6.2.), jakož i případné pozdější uplatnění reklamace díla, nemá vliv na povinnost objednatele zaplatit sjednanou cenu díla v plné výši a stanovené lhůtě splatnosti.
7.7. Je-li objednatel v prodlení se splněním povinnosti umožnit zhotoviteli řádnou montáž např. prodlením se stavební připraveností, s úhradou zálohy, nebo jiné již dříve splatné faktury, není zhotovitel povinen nastoupit na montáž ve sjednaném termínu a je oprávněn požadovat skladné za každý připravený výrobek ve výši 400,- Kč za každý den prodlení objednatele.
7.8. V případě, že objednatel je tzv. distributorem zboží zhotovitele, tedy objednává zboží u zhotovitele za účelem jeho dalšího prodeje, případně rovněž provedení montáže u svého zákazníka, platí následující zvláštní pravidla:
- Sleva z ceníkové ceny (rabat) je zhotovitelem poskytnuta objednateli na kompenzaci nákladů spojených s marketingem, prodejem, manipulací, přepravou, montáží a záručním servisem.
- Je-li objednatel v prodlení s hrazením dluhů vůči zhotoviteli, nelze uplatňovat akční slevy a skonto za platbu předem.
- Každá ze stran nese při vyřizování reklamace svoje náklady na vlastní účet. Zhotovitel nehradí objednateli ušlý zisk, pokuty, penále a ani jiné náklady související s reklamacemi.
8. Jakost, záruka
8.1. Poskytovatelem záruky je obchodní společnost TRIDO, s.r.o.
8.2. Příjemcem záruky je objednatel, který si od zhotovitele dílo převzal a zaplatil. Zákazníci jiných právních subjektů musí svou případnou reklamaci uplatňovat u svých smluvních partnerů.
8.6. Reklamace musí být uplatněna písemně prokazatelnou formou např. doporučeným dopisem na adresu sídla zhotovitele, nebo e mailem.
Reklamace výrobků dodaných s montáží uplatňuje objednatel na adrese servis@trido.cz. Ostatní reklamace uplatňuje objednatel na adrese reklamace@trido.cz. Reklamaci vždy uplatňuje s uvedením:
- čísla zakázky,
- podrobného popisu reklamované vady, dle možnosti včetně fotodokumentace,
- přesné adresy, jména a tel. kontaktu na reklamujícího,
- přesné adresy (nebo určení GPS) místa montáže či místa plnění.
Upozornění: Ústní a telefonické oznámení závady není považováno za řádně uplatněnou reklamaci!
8.7. Lhůta pro vyřízení reklamace je 30 dnů.
8.8. Nebude-li uplatněna reklamace včas a řádným způsobem, nebo je-li neoprávněná, může být odmítnuta a zhotovitel je oprávněn požadovat úhradu veškerých nákladů, vynaložených při vyřizování reklamace (zejména cestovné, poštovné, provozní náklady, náklady na znalecké posudky atd.) a v případě provedení opravy i nákladů na opravu výrobku (předmětu díla, výrobku nebo jeho části). Objednatel se zavazuje tyto náklady uhradit.
8.9. Pokud objednatel požaduje prověření rozhodnutí o oprávněnosti, či zamítnutí reklamace nezávislými osobami či úřady, hradí náklady spojené i s odběry vzorků a provedením zkoušek. Objednatel hradí náklady na zkoušky a posudky v případě, že výsledky takto provedených nezávislých expertíz nevyhoví příslušným technickým předpisům a normám.
8.10. Smluvní záruční doba začíná běžet předáním a převzetím díla. Konec smluvní záruční doby nastane uplynutím 24 měsíců od předání díla.
8.11. Smluvní záruční doba na opravy a servis je 6 měsíců.
8.12. Zhotovitel odpovídá objednateli za vady díla dle § 2615 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (NOZ). Podmínkou pro uplatnění záruky je předložení záručního listu s potvrzenými předepsanými servisními prohlídkami; to neplatí pro objednatele, který je spotřebitelem.
8.13. Záruka se nevztahuje na vady u zlevněného zboží a zboží použitého, pro které bylo zboží zlevněno, nebo vznikly běžným používáním a tyto skutečnosti byly již při prodeji známy.
8.14. Zhotovitel neodpovídá za vady, které vzniknou v průběhu záruční lhůty v důsledku neodborných zásahů ze strany objednatele, a dále v případech uvedených v záručním listě. Zhotovitel neodpovídá za přirozené opotřebení výrobku způsobené jeho obvyklým užíváním, za vady způsobené chemickými vlivy a vady způsobené užíváním výrobku k jiným účelům, než uvedeno ve smlouvě, nebo k nimž se daný výrobek užívá obvykle. Zhotovitel neodpovídá ani za vady způsobené neodborným zásahem, nedodržením zásad pro používání (zejména nedodržováním podmínek a pokynů stanovených v návodu k obsluze a údržbě), nevhodnou obsluhou, neodbornou montáží (montáží jinou osobou než autorizovaným dodavatelem nebo pokud nebyla montáž provedena dle montážního návodu) či nesprávným používáním a za vady způsobené zásahem třetí osoby, či z důvodů vnější události (zejména vyšší mocí, např. živelná katastrofa; krádež apod.). Tyto závady budou odstraněny pouze na náklady objednatele.
8.15. Zhotovitel neodpovídá za poškození zboží nebo díla způsobené vadou stavební konstrukce nebo vzniklé při navazujících pracích na stavbě, vč. působení stavební chemie a materiálů spojených se stavbou (např. stavební směsi, stavební prach apod.) nebo způsobené vlhkostí nevyzrálé stavby.
8.16. O vadu se nejedná v těchto případech:
- Běžné technické vlastnosti a tolerance
- Povrchové a estetické nedostatky, které nelze pozorovat za denního světla pouhým okem ze vzdálenosti nejméně 1,5 metru
- Přirozené opotřebení způsobené používáním
- Limity běžného opotřebení lze najít v servisní knížce (např. počet garantovaných cyklů apod.)
8.17. Postup při výměně reklamovaných dílů:
- Objednatel a zhotovitel se mohou dohodnout na řešení reklamace dočasnou výměnou zboží nebo vadného dílu výrobku (např. pohon vrat) ještě před kontrolou reklamovaného dílu. Odesláním náhradního dílu zhotovitelem objednateli není ještě reklamace uznána a reklamační řízení není uzavřeno.
- V případě, že objednateli bude zaslán náhradní díl, musí být demontovaný reklamovaný díl zaslán neodkladně zhotoviteli na adresu jeho sídla. Zhotovitel na dodaném reklamovaném dílu prověří oprávněnost reklamace. Uzná-li zhotovitel reklamaci jako oprávněnou, objednatel si již zaslaný díl trvale ponechá jako výměnu za díl vadný. Tímto reklamační řízení končí.
- Reklamovaný díl zaslaný objednatelem zhotoviteli musí být řádně zabalen, aby při jeho přepravě nedošlo k jeho poškození, musí být kompletní, nepoškozen a označen číslem zakázky a údaji o objednateli. Balení musí být zvoleno přiměřeně k charakteru zaslaného reklamovaného dílu, především k jeho rozměrům, hmotnosti a pevnostním vlastnostem.
- V případě, že reklamace nebude uznána jako oprávněná, nebo pokud objednatel nedoručí do sídla zhotovitele reklamovaný díl do 21 kalendářních dnů od obdržení náhradního dílu, bude zaslaný náhradní díl objednateli vyfakturován v plné hodnotě, včetně souvisejících nákladů, bez možnosti zaslaný náhradní díl vrátit. Tímto je reklamační řízení uzavřené se zamítavým výsledkem. Na reklamované zboží a díly doručené zhotoviteli po uplynutí lhůty 21 kalendářních dnů nebude brán zřetel, neboť již nebude možné provést posouzení a řádné vyřízení reklamace.
- Na vyměněný náhradní díl ve výrobku poskytuje zhotovitel záruku v délce 6 měsíců, nebo do konce uplynutí zbývající záruční doby na celé dílo, a to podle toho, která doba je delší.
8.18. Jde-li o objednatele spotřebitele ve smyslu § 419 NOZ, platí při uplatňování práv z vadného plnění tato zvláštní pravidla:
- objednatel může uplatnit práva z vadného plnění písemně na adresu sídla zhotovitele, e-mailovou zprávou na adresu reklamace@trido.cz anebo telefonicky na tel. číslo: +420 516 527 464
- objednatel může uplatnit práva z vadného plnění do 24 měsíců od převzetí díla,
- představuje-li vada díla podstatné porušení smlouvy, má objednatel právo žádat bezplatné odstranění vady opravou díla, provedení náhradního díla za podmínky, že předmět díla lze zhotoviteli předat nebo vrátit, přiměřenou slevu z ceny díla, nebo od smlouvy odstoupit.
- je-li vada díla nepodstatným porušením smlouvy, má objednatel právo na bezplatné odstranění vady, nebo přiměřenou slevu z ceny díla; neodstraní-li zhotovitel vadu díla včas nebo vadu odmítne odstranit, může objednatel žádat slevu z ceny díla, anebo může od smlouvy odstoupit,
- projeví-li se vada díla v době do 6 měsíců od převzetí díla, má se za to, že dílo bylo vadné již při převzetí díla a objednatel má práva z vadného plnění uvedená výše.
- pokud nemůže objednatel řádně užívat dílo pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má právo na výměnu součásti díla, provedení náhradního díla, může-li předmět díla zhotoviteli předat nebo vrátit, nebo od smlouvy odstoupit,
- zhotovitel si vyhrazuje právo k posouzení odstranitelnosti vady díla a oprávněnosti reklamace,
- zhotovitel oznámí nejpozději do 30 dnů po obdržení reklamace, zda reklamaci uznává nebo z jakých důvodů ji neuznává a v jakém rozsahu,
- uplyne-li lhůta 30 dnů marně, nedohodne-li se zhotovitel s objednatelem na delší lhůtě, má objednatel stejná práva jako při podstatném porušení smlouvy, tedy právo žádat bezplatné odstranění vady opravou díla,
- provedení náhradního díla za podmínky, že předmět díla lze zhotoviteli předat nebo vrátit, přiměřenou slevu z ceny díla, nebo od smlouvy odstoupit,
- zhotovitel je povinen začít s bezplatným odstraňováním vady díla do 30 dnů ode dne doručení oznámení o reklamaci, uplatnil-li objednatel právo na bezplatné odstranění vady opravou,
- objednatel má právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva z vadného plnění, je-li vada díla vytknuta důvodně.
9. Odstoupení od smlouvy
9.1. Objednatel je oprávněn od smlouvy odstoupit v případě, že zhotovitel poruší ustanovení smlouvy nebo těchto všeobecných obchodních podmínek podstatným způsobem. O podstatné porušení povinností zhotovitele se jedná zejména v těchto případech:
- zhotovitel je v prodlení s dokončením a předáním díla po dobu více jak 30 pracovních dní, aniž toto prodlení nastalo v důsledku prodlení objednatele nebo vyšší moci a zhotovitel nedokončí a nepředá dílo objednateli ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté mu objednatelem,
- zhotovené dílo je nezpůsobilé ke smluvenému nebo obvyklému účelu použití a zhotovitel neodstraní takovouto vadu díla ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté mu objednatelem.
9.2. Zhotovitel je oprávněn od smlouvy odstoupit, jestliže:
- objednatel je v prodlení s úhradou zálohy na cenu díla po dobu delší jak 10 dní,
- objednatel je v prodlení s úhradou doplatku ceny díla po dobu delší jak 10 dní od data splatnosti a neuhradí doplatek ceny díla ani v dodatečné lhůtě na písemnou výzvu zhotovitele,
- je-li zahájeno insolvenční řízení vůči objednateli, nebo na majetek objednatele prohlášen konkurs,
- objednatel je v prodlení s převzetím díla po dobu delší jak 30 dní,
- při opakovaném nedodržení stavební připravenosti ze strany objednatele dle čl. 4.1.
- z důvodu stavební nepřipravenosti po dobu delší jak 30 dní po uplynutí termínu sjednaného ve smlouvě jako doba plnění,
- objednatel trvá na provedení díla podle zřejmě nevhodného příkazu objednatele nebo s použitím zřejmě nevhodné věci i po upozornění zhotovitele,
- nastane jakýkoli jiný důvod odstoupení od smlouvy ze strany zhotovitele uvedený ve smlouvě, VOP nebo právních předpisech.
9.3. Odstoupení od smlouvy musí být učiněno písemně a doručeno druhé straně, přičemž účinky odstoupení nastávají okamžikem jeho doručení druhé smluvní straně.
9.4. Objednatel, který je spotřebitelem, má právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření smlouvy, jde-li o smlouvu uzavřenou distančním způsobem (např. e-mailem) nebo mimo prostory obvyklé pro zhotovitelovo podnikání. Odstoupení od smlouvy provede objednatel spotřebitel tak, že v písemné formě odešle poštovní zásilkou na adresu zhotovitele: TRIDO s.r.o., Na Brankách 3, 678 01 Blansko, a to s textem: „odstupuji/odstupujeme tímto od smlouvy o dílo uzavřené dne….“ (uvede se datum uzavření smlouvy, adresa objednatele, jméno a příjmení objednatele a datum odstoupení); odstoupení lze provést také elektronicky s výše uvedenými náležitostmi e-mailovou zprávou zaslanou na e-mailovou adresu reklamace@trido.cz.
9.5. Započal-li zhotovitel na výslovnou žádost objednatele spotřebitele s prováděním díla před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a objednatel využil své právo odstoupit od smlouvy o dílo dle předchozího ustanovení, uhradí objednatel zhotoviteli poměrnou část sjednané ceny díla za provedení díla do okamžiku odstoupení od smlouvy.
9.6. Odstoupením od smlouvy nejsou dotčeny nároky zhotovitele na úhradu smluvních pokut a náhradu škody spočívající v nákladech dosud vynaložených na provedení díla a ušlý zisk. Jestliže dílo bylo v době odstoupení od smlouvy již provedeno, je objednatel povinen uhradit zhotoviteli též náklady na demontáž, dopravu a uskladnění předmětu díla.
9.7. Smluvní strany jsou povinny provést vzájemné vypořádání svých závazků ve lhůtě 90 dní od ukončení smlouvy odstoupením, za tím účelem jsou povinni si poskytnout nezbytnou součinnost.
10. Závěrečná ustanovení
10.1. Obě smluvní strany se dohodly, že všechny jejich spory vznikající a související s touto smlouvou budou rozhodovány s konečnou platností v rozhodčím řízení u Rozhodčího soudu při Hospodářské komoře České republiky a Agrární komoře České republiky podle jeho Řádu a Pravidel a dle zásad spravedlnosti jedním rozhodcem jmenovaným žalující stranou ze seznamu rozhodců vedeným Rozhodčím soudem při Hospodářské komoře České republiky a Agrární komoře České republiky; to neplatí pro spory s objednatelem spotřebitelem, které budou rozhodování vždy výhradně v soudním řízení před obecnými soudy.
10.2. Právní vztahy těmito podmínkami výslovně neupravené, se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (NOZ) a souvisejících právních předpisů.
10.3. Tyto Všeobecné obchodní podmínky tvoří nedílnou součást pro smlouvy o dílo, montáže a servisy, které na tyto VOP odkazují a činí je jejich nedílnou součástí. Součástí těchto smluv jsou vždy Všeobecné obchodní podmínky účinné ke dni uzavření uvedených smluv.
10.4. Aktuální vzorové znění Všeobecných obchodních podmínek je vždy k dispozici na www.trido.cz. Změny Všeobecných obchodních podmínek lze činit pouze na základě písemné dohody stran písemnou dohodou v konkrétní smlouvě.
10.5. Zhotovitel se zprostí odpovědnosti za škodu způsobenou objednateli, prokáže-li, že mu ve splnění povinností trvale nebo dočasně zabránila mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na jeho vůli, např. vyšší moc, zásahy státu, provozní, dopravní a energetické poruchy, poruchy systému elektronického obchodu, stávky či výluky. Tyto okolnosti jsou důvodem k odkladu plnění smluvních povinností na straně zhotovitele po dobu a v rozsahu účinnosti těchto okolností. Totéž platí, i když uvedené okolnosti nastaly u subdodavatelů zhotovitele.
10.6. Objednatel se zavazuje neprodleně oznámit zhotoviteli jakékoliv změny, týkající se jeho oprávnění k podnikatelské činnosti, daňových povinností (zejména změnu DIČ a správce daně), jeho platného účtu a bankovního spojení a vzniku platební neschopnosti. V případě vzniku platební neschopnosti objednatele se veškeré pohledávky zhotovitele vůči objednateli stávají splatnými v den, kdy se zhotovitel o této platební neschopnosti dozvěděl. Zhotovitel je oprávněn v tomto případě žádat okamžité vrácení dosud nezaplacené části díla.
10.7. Pokud objednatel odepře či zmaří doručení listiny od zhotovitele, je doručovaná listina účinně doručena dnem tohoto odepření či zmaření.
10.8. Objednatel Veškeré informace týkající se ochrany osobních údajů v souvislosti s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracování osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES ( dále jen „nařízení“) a také zavedená opatření na zajištění souladu postupů společnosti TRIDO, s r. o. s nařízením a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů jsou zveřejněny na internetové stránce www.trido.cz/gdpr (sekce „zásady zpracování osobních údajů“).
10.9. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů:
- Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelského sporu je v souladu s § 20e písm. d) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“) Česká obchodní inspekce. Internetová stránka tohoto subjektu je www.coi.cz,
- Spotřebitel má právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb za podmínek stanovených v zákoně o ochraně spotřebitele,
- Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje na návrh spotřebitele. Návrh musí podle § 20n odst. 2 zákona o ochraně spotřebitele obsahovat:
- identifikační údaje stran sporu,
- úplné a srozumitelné vylíčení rozhodných skutečností,
- označení, čeho se navrhovatel domáhá,
- datum, kdy navrhovatel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u zhotovitele poprvé,
- prohlášení, že ve věci nerozhodl soud, nebyl vydán rozhodčí nález a nebyla uzavřena dohoda stran v rámci mimosoudního řešení spotřebitelského sporu a ani nebylo zahájeno řízení před soudem, rozhodčí řízení nebo mimosoudní řešení spotřebitelského sporu podle tohoto zákona,
- datum a podpis navrhovatele.
K návrhu se přiloží doklad o skutečnosti, že se navrhovateli nepodařilo spor vyřešit s druhou stranou přímo, a další písemnosti dokládající tvrzené skutečnosti, jsou-li k dispozici. K návrhu se přiloží plná moc, je-li navrhovatel zastoupen na základě plné moci. Návrh lze podat písemně nebo ústně do protokolu anebo elektronicky prostřednictvím on line formuláře uvedeného na internetových stránkách České obchodní inspekce, podepsaný uznávaným elektronickým podpisem nebo zaslaný prostřednictvím datové schránky osoby, jež návrh podává. Navrhovatel může podat návrh u České obchodní inspekce nebo pověřeného subjektu nejpozději do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u zhotovitele poprvé,
- Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu musí být ukončeno do 90 dnů od jeho zahájení. U zvlášť složitých sporů lze tuto lhůtu prodloužit, a to nejvýše o dalších 90 dnů,
- Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu končí jedním z těchto způsobů:
- uzavřením dohody stran sporu,
- jednostranným prohlášením spotřebitele o ukončení účasti na řešení sporu oznámeným České obchodní inspekci nebo pověřenému subjektu,
- smrtí, prohlášením za mrtvého, prohlášením za nezvěstného nebo zánikem jedné ze stran sporu bez právního nástupce,
- marným uplynutím lhůty 90 dnů pro ukončení mimosoudního spotřebitelského sporu,
- odmítnutím návrhu ve smyslu § 20q zákona o ochraně spotřebitele.
Tyto Všeobecné obchodní podmínky pro smlouvy o dílo, prodej, montáže a servisy jsou účinné od 1. 5. 2021 a nahrazují Všeobecné obchodní podmínky vydané dříve.
V Blansku 1. května 2021
Reklamační řád
Výtah ustanovení ze Všeobecných obchodních podmínek týkající se reklamací ze smluv o dílo, prodej, montáže a servisy
1. Úvod
1.1. Reklamace jsou řešeny ve článku 8. Jakost, záruka ve Všeobecných obchodních podmínkách pro smlouvy o dílo, prodej, montáže a servisy. Reklamační řád je výpisem těchto podmínek doplněný o doporučený vzor uplatnění reklamace, který usnadní a urychlí vyřízení reklamace.
1.2. Tento Reklamační řád se uplatňuje při uzavření smlouvy o dílo, provádění montáže a/nebo servisu, a rovněž při uzavření kupní smlouvy. V níže uvedeném textu se pro účely kupní smlouvy výrazem „zhotovitel“ rozumí „prodávající“ a výrazem „objednatel“ se rozumí „kupující“, dále se výrazem „smlouva o dílo“ rozumí „kupní smlouva“ a „dílem“ pojem „zboží“.
2. Základní ustanovení
2.1 Poskytovatelem záruky je obchodní společnost TRIDO, s.r.o.
2.2 Příjemcem záruky je objednatel, který si od zhotovitele dílo převzal a zaplatil. Zákazníci jiných právních subjektů musí svou případnou reklamaci uplatňovat u svých smluvních partnerů.
3. Podmínky reklamace
3.1 Zjevné vady je objednatel povinen uplatnit nejpozději při převzetí díla. Skryté vady je objednatel oprávněn uplatnit v průběhu záruční lhůty a zároveň po úplném uhrazení ceny díla.
3.2 Objednatel je povinen dílo při předání řádně prohlédnout, zkontrolovat jeho množství i jakost a zhotoviteli ihned oznámit zjevné vady či množstevní rozdíly. Zhotovitel (ani jeho smluvní přepravce) nijak neodpovídá za zjevné vady a kvantitativní rozdíly, které budou zjištěny a uplatněny později. Takovéto vady také nemohou být uznány jako oprávněná reklamace.
3.3 Každá reklamace díla musí být uplatněna bez zbytečného odkladu po zjištění vady, aby bylo zabráněno zhoršení rozsahu vzniklé vady, či vzniku dalších škod. Odběratel je povinen zajistit dílo ve stavu, kdy zjistil vadu, a neprodleně uplatnit reklamaci. Dílo s vadou musí být zajištěno tak, aby byla možná případná kontrola reklamované vady zástupcem zhotovitele. O nutnosti kontroly na místě rozhoduje výhradně zhotovitel. Objednatel nesmí odstraňovat vady vlastními silami kromě zásahů, které zabrání havárii nebo předejdou vzniku škody. Při nedodržení povinnosti včasného oznámení neodpovídá zhotovitel za další vzniklé škody a není ani povinen reklamaci přijmout.
3.4 Reklamace musí být uplatněna písemně prokazatelnou formou např. doporučeným dopisem na adresu sídla zhotovitele, nebo e mailem. Reklamace výrobků dodaných s montáží uplatňuje objednatel na adrese servis@trido.cz. Ostatní reklamace uplatňuje objednatel na adrese reklamace@trido.cz. Reklamaci vždy uplatňuje s uvedením:
- čísla zakázky,
- podrobného popisu reklamované vady, dle možnosti včetně fotodokumentace,
- přesné adresy, jména a tel. kontaktu na reklamujícího,
- přesné adresy (nebo určení GPS) místa montáže či místa plnění.
Upozornění: Ústní a telefonické oznámení závady není považováno za řádně uplatněnou reklamaci!
3.5 Lhůta pro vyřízení reklamace je 30 dnů.
3.6 Nebude-li uplatněna reklamace včas a řádným způsobem, nebo je-li neoprávněná, může být odmítnuta a zhotovitel je oprávněn požadovat úhradu veškerých nákladů, vynaložených při vyřizování reklamace (zejména cestovné, poštovné, provozní náklady, náklady na znalecké posudky atd.) a v případě provedení opravy i nákladů na opravu výrobku (předmětu díla, výrobku nebo jeho části). Objednatel se zavazuje tyto náklady uhradit.
3.7 Pokud objednatel požaduje prověření rozhodnutí o oprávněnosti, či zamítnutí reklamace nezávislými osobami či úřady, hradí náklady spojené i s odběry vzorků a provedením zkoušek. Objednatel hradí náklady na zkoušky a posudky v případě, že výsledky takto provedených nezávislých expertíz nevyhoví příslušným technickým předpisům a normám.
3.8 Smluvní záruční doba začíná běžet předáním a převzetím díla. Konec smluvní záruční doby nastane uplynutím 24 měsíců od předání díla.
3.9 Smluvní záruční doba na opravy a servis je 6 měsíců.
3.10 Zhotovitel odpovídá objednateli za vady díla dle § 2615 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (NOZ). Podmínkou pro uplatnění záruky je předložení záručního listu s potvrzenými předepsanými servisními prohlídkami; to neplatí pro objednatele, který je spotřebitelem.
3.5 Záruka se nevztahuje na vady u zlevněného zboží a zboží použitého, pro které bylo zboží zlevněno, nebo vznikly běžným používáním a tyto skutečnosti byly již při prodeji známy.
4. Odpovědnost za vady zboží nebo díla
4.1 Zhotovitel neodpovídá za vady, které vzniknou v průběhu záruční lhůty v důsledku neodborných zásahů ze strany objednatele, a dále v případech uvedených v záručním listě. Zhotovitel neodpovídá za přirozené opotřebení výrobku způsobené jeho obvyklým užíváním, za vady způsobené chemickými vlivy a vady způsobené užíváním výrobku k jiným účelům, než uvedeno ve smlouvě, nebo k nimž se daný výrobek užívá obvykle. Zhotovitel neodpovídá ani za vady způsobené neodborným zásahem, nedodržením zásad pro používání (zejména nedodržováním podmínek a pokynů k údržbě a používání), nevhodnou obsluhou, neodbornou montáží (montáží jinou osobou než autorizovaným dodavatelem nebo pokud nebyla montáž provedena dle montážního návodu) či nesprávným používáním a za vady způsobené zásahem třetí osoby, či z důvodů vnější události (zejména vyšší mocí, např. živelná katastrofa; krádež apod.). Tyto závady budou odstraněny pouze na náklady objednatele.
4.2 Zhotovitel neodpovídá za poškození zboží nebo díla způsobené vadou stavební konstrukce nebo vzniklé při navazujících pracích na stavbě, vč. působení stavební chemie a materiálů spojených se stavbou (např. stavební směsi, stavební prach apod.) nebo způsobené vlhkostí nevyzrálé stavby.
4.3 O vadu se nejedná v těchto případech:
- Běžné technické vlastnosti a tolerance
- Povrchové a estetické nedostatky, které nelze pozorovat za denního světla pouhým okem ze vzdálenosti nejméně 1,5 metru
- Přirozené opotřebení způsobené používáním
- Limity běžného opotřebení lze najít v servisní knížce (např. počet garantovaných cyklů apod.)
5. Postup při výměně reklamovaných dílů
5.1 Objednatel a zhotovitel se mohou dohodnout na řešení reklamace dočasnou výměnou zboží nebo vadného dílu výrobku (např. pohon vrat) ještě před kontrolou reklamovaného dílu. Odesláním náhradního dílu zhotovitelem objednateli není ještě reklamace uznána a reklamační řízení není uzavřeno.
5.2 V případě, že objednateli bude zaslán náhradní díl, musí být demontovaný reklamovaný díl zaslán neodkladně zhotoviteli na adresu jeho sídla. Zhotovitel na dodaném reklamovaném dílu prověří oprávněnost reklamace. Uzná-li zhotovitel reklamaci jako oprávněnou, objednatel si již zaslaný díl trvale ponechá jako výměnu za díl vadný. Tímto reklamační řízení končí.
5.3 Reklamovaný díl zaslaný objednatelem zhotoviteli musí být řádně zabalen, aby při jeho přepravě nedošlo k jeho poškození, musí být kompletní, nepoškozen a označen číslem zakázky a údaji o objednateli. Balení musí být zvoleno přiměřeně k charakteru zaslaného reklamovaného dílu, především k jeho rozměrům, hmotnosti a pevnostním vlastnostem.
5.4 V případě, že reklamace nebude uznána jako oprávněná, nebo pokud objednatel nedoručí do sídla zhotovitele reklamovaný díl do 21 kalendářních dnů od obdržení náhradního dílu, bude zaslaný náhradní díl objednateli vyfakturován v plné hodnotě, včetně souvisejících nákladů, bez možnosti zaslaný náhradní díl vrátit. Tímto je reklamační řízení uzavřené se zamítavým výsledkem. Na reklamované zboží a díly doručené zhotoviteli po uplynutí lhůty 21 kalendářních dnů nebude brán zřetel, neboť již nebude možné provést posouzení a řádné vyřízení reklamace.
5.5 Na vyměněný náhradní díl ve výrobku poskytuje zhotovitel záruku v délce 6 měsíců, nebo do konce uplynutí zbývající záruční doby na celé dílo, a to podle toho, která doba je delší.
6. Ostatní ustanovení
6.1 Jde-li o objednatele spotřebitele ve smyslu § 419 NOZ, platí při uplatňování práv z vadného plnění tato zvláštní pravidla:
- objednatel může uplatnit práva z vadného plnění písemně na adresu sídla zhotovitele, e-mailovou zprávou na adresu reklamace@trido.cz anebo telefonicky na tel. číslo: +420 516 527 464
- objednatel může uplatnit práva z vadného plnění do 24 měsíců od převzetí díla,
- představuje-li vada díla podstatné porušení smlouvy, má objednatel právo žádat bezplatné odstranění vady opravou díla, provedení náhradního díla za podmínky, že předmět díla lze zhotoviteli předat nebo vrátit, přiměřenou slevu z ceny díla, nebo od smlouvy odstoupit.
- je-li vada díla nepodstatným porušením smlouvy, má objednatel právo na bezplatné odstranění vady, nebo přiměřenou slevu z ceny díla; neodstraní-li zhotovitel vadu díla včas nebo vadu odmítne odstranit, může objednatel žádat slevu z ceny díla, anebo může od smlouvy odstoupit,
- projeví-li se vada díla v době do 6 měsíců od pře-vzetí díla, má se za to, že dílo bylo vadné již při převzetí díla a objednatel má práva z vadného plnění uvedená výše.
- pokud nemůže objednatel řádně užívat dílo pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má právo na výměnu součásti díla, provedení náhradního díla, může-li předmět díla zhotoviteli předat nebo vrátit, nebo od smlouvy odstoupit,
- zhotovitel si vyhrazuje právo k posouzení odstranitelnosti vady díla a oprávněnosti reklamace,
- zhotovitel oznámí nejpozději do 30 dnů po obdržení reklamace, zda reklamaci uznává nebo z jakých důvodů ji neuznává a v jakém rozsahu,
- uplyne-li lhůta 30 dnů marně, nedohodne-li se zhotovitel s objednatelem na delší lhůtě, má objednatel stejná práva jako při podstatném porušení smlouvy, tedy právo žádat bezplatné odstranění vady opravou díla, provedení náhradního díla za podmínky, že předmět díla lze zhotoviteli předat nebo vrátit, přiměřenou slevu z ceny díla, nebo od smlouvy odstoupit,
- zhotovitel je povinen začít s bezplatným odstraňováním vady díla do 30 dnů ode dne doručení oznámení o reklamaci, uplatnil-li objednatel právo na bezplatné odstranění vady opravou,
- objednatel má právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva z vadného plnění, je-li vada díla vytknuta důvodně.
6.2 Vzor formuláře pro uplatnění reklamace - Reklamační protokol - stáhnete zde.
V Blansku 1. května 2021 za TRIDO, s.r.o.
Ing. Miroslav Hasa, jednatel
Všeobecné obchodní podmínky TRIDO ke stažení ve formátu PDF.
Reklamační řád TRIDO ke stažení ve formátu PDF.
Starší verze VOP
Reklamační protokol TRIDO ke stažení ve formátu PDF.